Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Algemeen
Ja, dit is mogelijk. Bij het afronden van je bestelling kun je een boodschap achter laten in de bestelnotities. Wij zorgen voor een leuk kaartje en schrijven jouw boodschap erop!
Ja, dit is mogelijk. Wij brengen hier geen kosten voor in rekening. Vermeld even voor welke gelegenheid het ingepakt mag worden in de bestelnotities bij het afronden van je bestelling.
Het papierassortiment van Birgift is met aandacht voor het milieu samengesteld. Zo hebben alle papiersoorten het FSC-keurmerk. Forest Stewardship Council (FSC) FSC is een internationaal keurmerk voor papier, gesteund door overheden, bedrijven en milieuorganisaties. Het stelt strenge eisen voor duurzaam en sociaal bosbeheer. Elke boom die gekapt wordt om te gebruiken voor productie, plaatst men een nieuwe boom voor terug.
Daarnaast zijn alle enveloppen van de kaarten gemaakt van 100% gerecycled materiaal.
Betaling
iDEAL, Bancontact, Klarna achteraf betalen of het bedrag overmaken.
iDEAL: Je kunt betalen via iDEAL als je gebruikmaakt van internetbankieren via ING, ABN AMRO, Rabobank, SNS Bank, SNS Regiobank, ASN Bank, Friesland Bank of Fortis Bank.
Betalen via iDEAL gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt je bankpas en identificatiemethode nodig.
Kosten: Wij berekenen geen kosten voor betaling via iDEAL
De voordelen van iDEAL: Je betaalt op de vertrouwde manier en via de veilige software van internetbankieren. Betaling via iDEAL is gratis.
Bancontact: Bancontact is een betaalmethode van Bancontact Payconiq Company en veel gebruikt in België. Bancontact bepaalt de infrastructuur van een elektronische betaling, alsook de regels voor de verschillende spelers.
Betalen via Bancontact gaat op dezelfde manier als internetbankieren. Je hebt uw digipass of kaartlezer nodig.
Kosten: Wij berekenen geen kosten voor betaling via Bancontact
De voordelen van Bancontact: Je betaalt op de vertrouwde manier en via veilige software van internetbankieren. Betaling via Bancontact is gratis.
Achteraf betalen met Klarna:
Met Klarna kan je jouw bestelling eerst thuis zien, voelen, passen en ervaren. Betalen met Klarna brengt geen extra kosten met zich mee en je krijgt maar liefst 14 dagen de tijd om de betaling te voldoen. Met één druk op de knop maak je de digitale acceptgiro in orde!
Bestellen met Klarna: Kies in onze shop jouw favoriete items. Plaats deze vervolgens in je winkelwagen en kies in de checkout in de betaalsectie voor “Klarna” en rond de bestelling succesvol af.
Proberen: Je bestelling is succesvol afgerond en je hebt betaald met Klarna. Na het ontvangen van je bestelling krijg je per e-mail een digitale acceptgiro van Klarna. Ondertussen kan je je items proberen, ervaren en beslissen of je de bestelling (deels) behoudt. Als je alles behoudt, gefeliciteerd!
Betalen of retourneren: Als je een keuze gemaakt hebt wat je met je bestelling gaat doen is het tijd om te betalen of te retourneren. Als je de producten behoudt, dan betaal je de digitale acceptgiro eenvoudig met één druk op de knop. Je kan ook eenvoudig via de Klarna App betalen. Ben je niet helemaal tevreden over het product en ga je deze (deels) terugsturen? Dan zorg je ervoor dat je het pakketje netjes inpakt volgens onze retourvoorwaarden. Als je dit vervolgens gedaan hebt, kan je via de Klarna app laten weten dat je je bestelling (deels) geretourneerd hebt. Zij zullen een nieuwe digitale acceptgiro maken voor je en zo kan jij deze betalen. Als je alles retourneert, betaal je uiteraard niets!
Vooraf overmaken per bankoverschrijving:
Vindt je het fijn om eerst je bestelling te plaatsen en dan pas je bestelling te betalen? Dat kan! Vink bij de bestelling aan dat je per bankoverschrijving betaalt. Vervolgens ontvangt je een email met onze betaalgegevens. Hiermee kunt je het aankoopbedrag overmaken. Je bestelling wordt verzonden zodra wij de betaling hebben ontvangen.
Duur: Het duurt ongeveer 1 tot 3 werkdagen totdat de betaling bij ons binnen is.
Kosten: Wij berekenen geen kosten voor de betaalmethode per bankoverschrijving.
Voordelen: Je betaalt op een veilige manier. Kostenloos.
Het bedrag overmaken kan naar de onderstaande gegevens:
NL19KNAB0413047679 ten name van Birgift onder vermelding van jouw ordernummer.
Je kunt het bedrag overmaken naar NL19KNAB0413047679 invullen ten name van Birgift onder vermelding van jouw ordernummer.
Er zijn twee opties:
- Stuur ons een berichtje, dan sturen we een betalingslink om de betaling alsnog te voltooien.
- Maak het bedrag handmatig over naar NL19KNAB0413047679 t.n.v. Birgift onder vermelding van het factuurnummer. Het is handig om ons ook even te laten weten dat je het bedrag hebt overgemaakt.
Heb je al in je spamfolder gekeken? Het kan zijn dat hij daarbij zit. Een andere waarschijnlijkheid is dat je een typfoutje hebt gemaakt toen je het e-mailadres invulde. Vind je ook daar geen bevestiging, dan kun je ervan uit gaan dat je bestelling gewoon is doorgekomen en z.s.m. wordt verzonden. Bij twijfel mag je altijd mailen naar info@birgift.nl
Verzending en bezorging
Wij werken op maandag, dinsdag en donderdag. Dat betekent dat je bestelling op die dagen wordt verzonden en dat je dan binnen 24 uur je bestelling gaat ontvangen (mits voorradig).
Mocht de levertijd afwijken dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Heb je je bestelling met spoed nodig? Neem van tevoren even contact op via info@birgift.nl dan bespreken we de mogelijkheden.
Nederland: binnen 24 uur op het moment van verzending.
Belgie: bezorgtijd 1-4 werkdagen
Verzenden doen wij op maandag, dinsdag en donderdag.
Bij het afrekenen kun je kiezen welke ontvangstdag je het beste uit komt.
Nee, Birgift is een webshop. Helaas hebben wij geen fysieke winkel.
Ja, je kan je bestelling ook afhalen. Dit kan echter alleen bij een PostNL afhaalpunt. Selecteer ‘afhalen’ tijdens het afrekenen en klik simpelweg op de beste locatie voor jou via de lijst of kaart.
In Bunschoten – Spakenburg, Eemdijk, Nijkerk, Baarn en Amersfoort.
Birgift bezorgt jou pakketje persoonlijk gratis aan de deur. Bestel je op een maandag, dinsdag of donderdag vóór 15.00 uur? Dan bezorgen we nog op dezelfde dag je pakketje, anders op mijn eerstvolgende werkdag namelijk: maandag, dinsdag of donderdag.
Jazeker, we verzenden ook naar België. Mocht je willen verzenden naar een ander land dan Nederland of België neem dan even contact met ons op via info@birgift.nl
Jouw bestelling wordt via PostNL verstuurd.
De kosten zijn afhankelijk van het gewicht.
Alle producten worden standaard als brievenbuspakketje verzonden. Mocht je meerdere producten hebben gekocht en past het niet meer in de envelop of is het te zwaar, dan zal er een normaal pakketje worden verzonden.
Verzending binnen Nederland met brievenbuspakketje (0-2KG) kost €1,95 (met Track&Trace)
Verzending binnen Nederland met pakketpost (2-23KG) kost €6,95 (met Track&Trace)
Verzending naar België (thuisadres) is vanaf €8,95 (met Track&Trace)
Zodra jouw pakket wordt verzonden ontvang je per mail de track & trace code. Hiermee kun je je bestelling volgen.
Wil je je bestelling voor een bepaalde datum ontvangen maar kun je die niet selecteren? laat het ons dan weten via het opmerkingenveld bij de bestelling. We zullen contact met je opnemen over de mogelijkheden. Helaas kunnen we geen garantie bieden dat je het precies op het aangegeven moment zult ontvangen. Dit mede omdat wij geen invloed hebben op de bezorgdienst. Maar vanuit onze kant doen we er alles aan om jou te helpen.
Retourneren
Indien (een deel van) de bestelling onverhoopt niet voldoet aan je wensen, kan deze binnen 14 dagen na ontvangst geretourneerd worden. Dit maken we een stuk makkelijker voor je door naar de volgende pagina te gaan: https://birgift.shipping-portal.com/rp/
Doorloop je hier de stappen dan krijg je vervolgens direct een verzendlabel en de instructies voor het terugsturen in je mail. Zodra je een verzendlabel aanmaakt krijgen wij ook een berichtje en verwachten we je pakketje terug.
De kosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. Deze verrekenen we met het terug te betalen bedrag. Dit betekent dat je niet hoeft te betalen bij het terugsturen van je artikel(en). Het advies is om de retourzending met Track & Trace te versturen, aangezien retourzending voor eigen risico is. Zorg ervoor dat de producten goed verpakt zijn, zodat deze niet kunnen beschadigen. (zie ook het kopje, ‘Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?’)
Als ik de retourzending in goede staat heb ontvangen, betaal ik binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.
Mocht je hierna toch nog vragen hebben dan contact op met ons via de mail info@birgift.nl.
We pakken alle bestellingen met veel zorg in, maar het kan helaas gebeuren dat er tijdens het transport wat mis gaat.
Graag ontvangen we z.s.m. na de levering een mail van je met het liefst wat foto’s van de beschadiging. Wij zorgen dan dat je kosteloos een nieuw artikel krijgt. Je kunt ons mailen op: info@birgift.nl
Het terugsturen van het beschadigde product kan simpel en snel geregeld worden via de volgende link: https://birgift.shipping-portal.com/rp/
Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er mogelijk nog iemand anders blij mee maken.
Het verpakte product kun je verzenden in een stevige doos die je goed afsluit. Kijk vervolgens hierboven even bij ‘Hoe kan ik mijn bestelling retour sturen’.
Let op: terugbetaling van het aankoopbedrag geldt op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil of gewijzigd zijn. (mits dit al bij ons bekend was) Mocht je bestelling niet aan deze voorwaarden voldoen dan wordt de retourzending niet door ons in ontvangst genomen. Het pakket gaat dan per ommegaande retour naar de opgegeven afzender. De portokosten die bij het terugzenden verbonden zijn, zijn voor rekening van de opgegeven afzender.
Retourkosten zijn voor eigen rekening.
In Nederland geldt het volgende afhankelijk van de grootte en het gewicht van het pakketje:
- Voor brievenbuspost betaal je: €4,95
- Voor pakketpost betaal je: €7,85
Vanuit België zijn de kosten vanaf: €8.95
Let op: terugbetaling van het aankoopbedrag geldt op voorwaarde dat de artikelen in goede conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen niet beschadigd, vuil of gewijzigd zijn. (mits dit al bij ons bekend was) Mocht je bestelling niet aan deze voorwaarden voldoen dan wordt de retourzending niet door ons in ontvangst genomen. Het pakket gaat dan per ommegaande retour naar de opgegeven afzender. De portokosten die bij het terugzenden verbonden zijn, zijn voor rekening van de opgegeven afzender.
Als wij de retourzending in goede staat hebben ontvangen, betalen we binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.
Nee. Terug sturen en een ander artikel bestellen kan wel. Hier komen wel extra (verzend)kosten bij.